reklama

Rozísť sa je umenie - čásť prvá.

Potrebujem s Tebou hovoriť." - slová,ktoré som počula hneď po tom, čo som dvihla telefón. No toto nebude len tak. Niečo sa stalo, ale to som ešte netušila, že to bude až tak vážne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Obliekla som sa a šla na dohovorené miesto. Miesto, kde som sa s kamarátkou stretávala na kávu, miesto, ktoré už s nami prešlo mnohými debatami o všeličom. Našli sme si ho pred dávnymi rokmi a nikdy sme tam nebrali svoje polovičky. Bolo to ženské miesto na problémy, starosti, radosti i obyčajné stretávky. No dnes sa mi tam šlo akosi inak. Ani neviem prečo,ale cítila som, že po dnešku to miesto bude iné.

„Ahoj, prepáč, ale nemohla som zaparkovať." - prisadla som si ku kamarátke,ktorá už na mňa čakala a na stole okrem zvyčajného Latte stála aj fľaša vína.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„ My niečo oslavujeme? Som tu autom, ale zavolám Davidovi, aby potom mňa prišiel keď tu máme oslavu." - žmurkla som, dala jej pusu na líce a sadla si oproti.

„ Budem sa rozvádzať." - pozrela mi priamo do očí, hlas sa jej nezachvel. Pevné rozhodnutie kamarátky, s ktorou som včera pripravovala večeru keď naši chlapi vyberali dovolenky.

„ Budeš sa čo?" - vedela som, že je to hlúpa reakcia,ale v tej danej chvíli som nevedela ako ináč zareagovať.

„ Rozvádzať sa budem. A prosím nedávaj mi otázky typu, kedy som na to prišla, že už s Milanom byť nechcem a podobne. Nikto nevie ako sa cítim, ako žijem. Ja viem, čo mi je, čo sa stalo, ako to u nás už vyše dvoch rokov je.Chcela som Ti to povedať ako prvej. Vždy si prvá,ktorá o všetkom vie."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechápala som. Poznáme sa skoro 10 rokov. Prešli sme spolu cestami, ktoré nie vždy boli ľahké. Milana som dokonca poznala skôr ako Noru, pretože sme s Milanom boli spolužiaci a teraz som sedele pred jeho manželkou, ktorá so zúfalým výrazom hľadala u mňa pomoc a radu i keď bola dávno rozhodnutá. Poprosila som čašníka o jeden pohár navyše a poriadne si naliala z chladenej fľaše.

" Nori, dobre. Ideš sa rozvádzať, ale nemôžeš mi to predsa len tak oznámiť bez toho, aby si mi povedala čo i len jeden dôvod. Prepáč, ale poznám Milana dlhšie ako Teba, dokonca som súčasťou Vášho manželstva od samého začiatku a bez toho, aby som sa Ťa chcela dotknúť, Milan nie je zlý manžel. Preto by som chcela vedieť dôvod Tvojho rozhodnutia, ináč neviem ako reagovať, čo povedať prípadne ako pomôcť." - pozerala som sa na ňu dúfajúc, že odpoveď nájdem tam ak mi ju neprezradí ona.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„ Deniska moja, Ty to naozaj nevidíš? Nevidíš aká som nešťastná? Nevidíš ako ma tento život ničí? Ako ma ničí Milan?! Milujem ho, to sa nemení, ale už nemôžem, nevládzem. Potrebujem dýchať,potrebujem žiť!" - po tvári jej tiekli slzy, zúfalstvo v jej očiach hovorilo za všetko.

Sadla som si vedľa nej, objala ju a nechala ju vyplakať. Čašník bol natoľko zdvorilý, že pustil hlasnejšie CD, ktoré mal práve v prehrávači a doniesol na stôl krabičku kapesníkov. O desať minúť nám na stole pristalo Mojito na účet podniku. Poznali nás. Za tie roky, ktoré sme tam chodievali nám teraz pri zvlášnej príležitosti dali najavo, ako si nás ako zákaznikov vážia. Potešilo ma to, ale len do chvíle kým mi Nora nezatiahla svojim dusivým plačom priamo pri ucho. Bola som späť v realite a obláčik potešenia bol preč.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sedeli sme mlčky vedľa seba, ja som nevedela čo povedať, Nora chcela zase povedať veľa,ale nevedela ako. Hlavou mi prebehlo mnoho vecí a hlavne jedna myšlienka mi krúžila dokola.

„ Nori, Ty niekoho máš?" - ostalo ticho a potom sa Nora rozosmiala tak, ako už dlho nie.

„ Som nešťastná s manželom, ale to neznamená, že skočím do postele inému chlapovi. No ale klama by som ak by som na to nemyslela. Stačí Ti to takto?"

Prikývla som, cítila som úľavu. Aspoň sa Milan nebude cítiť ako idiot.

Ešte chvíľu sme sedeli, dopili čo bolo na stole. Nora sa rozhodla ísť domov pešo a ja som si vzala napokon taxík, auto vyzdvihnem zajtra. Davidovi som už volať nechcela, momentálne som si sama potrebovala ujasniť čo sa deje, než aby som mu vysvetľovala, čo sa bude diať.

Eva Babinová

Eva Babinová

Bloger 
  • Počet článkov:  54
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som mama, manželka, dcéra a sestra, kamarátka. Snažím sa stáť nohami pevne na zemi i keď mám svoje túžby a sny. Som realistka, ktorá má rada život. Vďačná za každú skúsenosť, ktorú život prinesie, pretože o tom ten život je. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaPochod myšlienokPoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu