reklama

Čaro zabudnutých fotoalbumov.

Jednoduché, ale už nie príliš štýlové. Takto by som mohla nazvať fotoalbumy, ktoré kedysi boli tak moderné. Akurát, že nová doba im už akosi nepraje. CD, DVD či externe HDD sú nosiče, kde ukladáme svoje spomienky, prežitky, časť zo seba. Pre mňa osobne nuda, neosobnosť a tak v tomto smere podľa niektorých možno zaostávam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Áno využívam digitálny fotoaparát, je to jednoduchšie a aj amatérsky fotograf má pekné fotky. Fotky si sťahujem ako každý, ale kvartálne ich nechávam vyvolávať. Keď tak sedím po večeroch pri počítači a vyberám fotky, ktoré nechám vyvolať, prežívam výlety, oslavy, momentky ešte raz. Najradšej mám keď fotky dorazia. Niet nad vôňu papiera. A potom zase pár večerov ukladám do albumov podľa mesiacov, tak ako šiel v živote čas.

Tých albumov máme doma už dosť a ešte veľa ich pribudne. Hlavne počas zimných večeroch, keď dom stíchne, v krbe horí oheň a my s manželom len tak oddychujeme pri pohári vína, vezmem albumy a listujeme. Úhľadným písmom nápisy, kde, kedy a čo nás vracajú späť do minulosti a mnohokrát poriadne rozosmejú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Meníme sa my, naši známi, naša dcéra či naša fenka, ktorá už dávno nie je šteňa, ale dáma v rokoch. Pri niektorých fotkách človeku príde ľúto a potlačí slzy, hlavne ak na fotkách sa objavia tí, čo s nami už nejakú dobu nie sú a ani nie je možnosť ich ešte objať či počuť. No aj fotky, kde vidím, ako mi dcéra či naša fenka vyrástli ma dokážu rozľútostiť.

Fotky v albumoch na mňa dýchajú teplom. Keď prídu na návštevu známi a pozeráme fotky, nesedíme natlačení pri počítači ani sa netlačíme na gauči smerom k televízoru, aby sme mohli vidieť spoločne prežitý čas. Albumy kolujú, rozprávame sa, vždy niekto vykríkne: „ Aha, no aké nohavice si to mala?“ či „ Bóže, čo to mám za účes, to sa nosilo?“ a smejeme sa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre mňa majú albumy čaro, kúzlo, ktoré ostáva. Ostanú keď tu i ja raz nebudem a moja dcéra si bude môcť listovať a niektoré fotky ju rozosmejú, iné rozľútostia, ale vždy bude mať možnosť vziať si ich a prezerať. Verím, že i ona podľahne tomu čaru a bude si do albumov zakladať svoje prežitky, pretože osobne si myslím, že je lepšie listovať stranu po strane a vidieť ako život plynul než sedieť a pozerať to akejkoľvek obrazovky, kde je všetko chaotické a rozhádzané.

Eva Babinová

Eva Babinová

Bloger 
  • Počet článkov:  54
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som mama, manželka, dcéra a sestra, kamarátka. Snažím sa stáť nohami pevne na zemi i keď mám svoje túžby a sny. Som realistka, ktorá má rada život. Vďačná za každú skúsenosť, ktorú život prinesie, pretože o tom ten život je. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaPochod myšlienokPoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu