reklama

Nový byznys – pozitívne myslenie.

Rýchla doba, plná zvratov a neistôt. Poznáme, prežívame vlastne skoro všetci. Na základe toho pribúdajú rôzne choroby, žiaľ i také, ktoré antibiotika, prípadne teplý čaj a niekoľko dní v posteli nespraví.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Niekto šikovný našiel medzeru v uponáhľanom svete a kníhkupectvá sa plnia knihami, ktoré radia ako zvládnuť život. Voňavé, snehovo biele strany kníh lákajú čitateľa, aby si knihu kúpil, pretože od základu sa mu/jej zmení život. Bude plný šťastia a pohody. A tak sa knihy vo veľkom predávajú. Že ich cena nie je nízka, to je jasné.

Keď mi minule kamarátka ukazovala novú knihu, ktorú si dokúpila do zbierky, pozastavila som sa nad autorom. Ani jedna z kníh, ktoré má doma (a že ich nie je málo) totiž nie je od toho istého autora. Hm, nevedela som, že na svete existuje toľko odborníkov na šťastný život. Len škoda, že o ich vlastných životoch sa toho vie dosť málo. Mňa osobne by zaujímalo, aké to majú. Ako žijú a aké to je mať život plný pohody, lásky, zdravia, šťastia a len pozitívne naladených ľudí okolo seba. A možno potom by som si takú knihu kúpila i ja. Možno!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nikoho neodsudzujem, kto si tieto knihy kupuje a číta. Myslím si však, že je to zbytočné. Byť radcom iným, ako viesť život a tvrdiť niekomu, že pozitívnym myslením naplní svoj život a posunie do vyššieho levelu je však podľa mňa zámerné zavádzanie, či jednoducho povedané klamstvo. Nebrať si všetko osobne, neprežívať každú nepríjemnosť do úplného vyčerpania nie je správne, to určite nie. Lenže usmievať sa a tváriť sa ako sme nad vecou i v časoch keď nám život ukazuje tú menej príjemnú stranu predsa nejde. Teda aspoň ja si to myslím.

Ďalšia zvláštnosť, ktorá ma utvrdzuje v tom, že z tých rád si niekto urobil len dobre vynášajúci byznys je to, že tí čo tieto knihy čítajú a kupujú, sa mi príliš šťastní nezdajú. A je to vždy to isté: „ výborná kniha, teraz sa to podarí, teraz bude život iný.“ Lenže za pol roka prídu s knihou novou a k tomu: „ tá predtým bola dobrá, ale táto má niečo navyše. Tá ide viac do hĺbky a posunie ťa to.“ Verte, že tých kníh majú doma neskutočne veľa. A netýka sa to dvoch či troch ľudí, v poslednom čase okolo mňa totiž tieto knihy kupujú skoro všetci.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mám rada knihy. Rada čítam a čítam veľa. A prečítala som si dokonca aj knihu Tajomstvo, áno je to jedna z tých kníh, ako život zmeniť a mať sa lepšie, pozerať na svet šťastnejšie. Žiaľ, dalo mi to veľmi málo, pretože sedliacky rozum dobre vie, že raz sme hore a zase raz dole a to je kolotoč života. A tak nechcem a nebudem podporovať radcov, ktorí svoje súkromné životy taja, prípadne opíšu len to, ako ich pozitívne myslenie naplnilo a ako je všetko krásne, perfektné a dokonalé, ale fakta a dôkazy chýbajú.

Život je krásny a krutý zároveň. Máme svetlé dni, ktoré sú prekrývané aj bolesťou, trápením a smútkom. To všetko k životu patrí. Občas stačí tešiť sa z maličkostí, nezávidieť a neklamať. Žiť svoj život a tešiť sa z toho, čo v ňom máme a čo prichádza. A keď sa nedarí, keď chceme plakať, plačme. Veď aj slzy majú svoje poslanie. 

Eva Babinová

Eva Babinová

Bloger 
  • Počet článkov:  54
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som mama, manželka, dcéra a sestra, kamarátka. Snažím sa stáť nohami pevne na zemi i keď mám svoje túžby a sny. Som realistka, ktorá má rada život. Vďačná za každú skúsenosť, ktorú život prinesie, pretože o tom ten život je. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaPochod myšlienokPoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu