reklama

Aká Katka, taká matka?

Toto príslovie pozná každý z nás úplne inak. Lenže dnes už asi to pôvodné neplatí. Teda aspoň podľa toho, čo okolo seba vídam nejakú dobu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Ďakujem svojej mame, že v čase keď som dospievala, rástla a pripravovala sa na ten ozajstný, dospelý život, nemala potrebu so mnou držať krok doby. Doba, v ktorej som bola dospievajúcim dievčaťom, bola v niečom iná, než tá dnešná, ale i v tej dobe som mala svoje sny, istý, pre mňa v tom čase veľmi dôležitý životný štýl, do ktorého patrilo i obliekanie sa. A moja mama i keď nie vo všetkom súhlasila so mnou, nechala ma rozvíjať sa a byť sama sebou.

Potrebovala som ( tak nepotrebovala, ale chcela som si urobiť radosť) nejaký pekný top. Tak som vyrazila na nákup. Keď som už skúšala vybrané veci v kabínke, z vedľajšej kabínky bolo počuť hlasitú výmenu názorov. Pri kase som sa zaradila do radu a vzhľadom na to, že ta výmena názorov pokračovala i tam, nešlo to nepočuť. Slečna, ktorej vek tipujem tak na sedemnásť rokov sa dožadovala vysvetlenia od svojej matky, prečo si musí kupovať presne tie isté rifle a košeľu ako má ona.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Došlo mi, že v poslednej dobe okolo seba vídam skutočne nový trend, ktorý sa rozmáha vo veľkom. Matky verzus dcéry. Dnes je bežné, že väčšina žien má čas i na to, aby si mohli ísť zacvičiť, viac možností nechať sa o seba starať profesionálnymi pracovníkmi v rôznych salónoch. Áno, máme toho dnes k dispozícií viac ako naše mamy. Som za to rada, využívam to a je to svojim spôsobom pre mňa osobne i relax od bežných starostí.

Pravidelné cvičenie, zdravé stravovanie, využívanie rôznych služieb, ešte neznamená, že tým zastavíme vek. A žiaľ i keď pre každú ženu ( nie som výnimka, veď i ja sa stále snažím páčiť sa) nie je pribúdajúci vek výhra, dá sa všetko zvládať s určitou noblesou. Trh módy je dnes neskutočne rozmanitý pre všetky vekové kategórie a ja teda tak trochu nechápem, prečo pekná, udržiavaná, inteligentná žena vo veku napríklad štyridsať a niečo musí vyzerať ako verná kópia svojej dospievajúcej dcéry?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naozaj sa dnes páčia ženy, ktoré majú umelé nechty, doplňované mihalnice, opálenie mliečnej čokolády zo solária, účesy dospievajúcich dievčat a k tomu tip oblečenia veku násť ročných? Alebo je to určitá forma doháňania niečoho, čo kedysi trh nemal a dnes je toho až príliš? Prípadne je to akási forma priblíženia sa k dcéram a stať sa najlepšími kamarátkami?

Neviem, nerozumiem tomu. Príde mi to však dosť vtipné. Keď sedím na káve a do kaviarni príde matka s dcérou, ktoré sú rovnako nahodené, ešte i lak na nechtách majú rovnaký, zaujme ma tá mladšia. Darmo, ale obtiahnuté triko, ktoré odhaľuje pol nahého chrbta, vyzerá na nej jednoducho lepšie, než na žene, ktorá má však viac životného múdra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dá sa vyzerať príťažlivo a sexy v každom veku. Dnes už áno. Klaniam sa pred ženami, ktoré dokážu rafinovaným spôsobom pozdvihnúť svoju ženskosť aj bez súperenia s mladšími ročníkmi. Týmto si totiž držia svoju jedinečnosť, pretože každý z nás jedinečný je.

Moja mama v čase môjho dospievania, mala svoj vkus. A zároveň mi bola dobrou kamarátkou. K tomu naozaj nepotrebovala vyzerať ako ja. Dnes mám dcéry ja. Doprajem im to, čo sa im páči. Uznávam, že niekoľko kúskov by som rada videla v čase môjho rastu na pultoch obchodov a nosila ich, ale neboli. A dnes keď už sú tie kúsky v detskej i mojej veľkosti, tak ich rada prenechám dcéram. K spoločnému vyrazeniu si niekam von, ocením keď každá budeme iná, tak ako naozaj iné sme. V tom podľa mňa spočíva to kúzlo ženskosti. 

Eva Babinová

Eva Babinová

Bloger 
  • Počet článkov:  54
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som mama, manželka, dcéra a sestra, kamarátka. Snažím sa stáť nohami pevne na zemi i keď mám svoje túžby a sny. Som realistka, ktorá má rada život. Vďačná za každú skúsenosť, ktorú život prinesie, pretože o tom ten život je. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaPochod myšlienokPoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu